به وبلاگ خبرگزاری شوش نیوز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
حوادث جاده ای
شوش پایتخت تمدن ایران زمین
شهر الوان
شهر شاوور
شهر حر رياحي
شهر صالح مشتط
شهر هفت تپه
شهر بهرام
فرهنگ عمومی
فرهنگ و هنر
فرهنگ و ادب
اجتماعي
حوادث غیرمترقبه
حوادث و کشف جرائم
علمي و فناوری
سياست داخلی
سياست خارجی
حوزه و دانشگاه
دين و مذهب
فلسفه و منطق
اقتصاد و صنعت
اقتصاد و کشاورزی
هدفمند سازی یارانه ها
عكس خبری
تاریخ و باستان شناسی
صنایع دستی
گردشگري
آموزش هنرهای نمایشی
آموزش روزنامه نگاری
آموزش عکاسی
آموزش موسیقی
دفاع مقدس و خاطرات
وصیت نامه شهدا’
دانيال شناسی
دعبل شناسی
احاديث و ادعیه
توصیه های امام خمینی(ره)
فرامین مقام معظم رهبری
ورزش شوش
بهداشت و سلامت
شهرستان شوشتر
شهرستان اندیمشک
شهرستان دزفول
شهرستان گتوند
شهرستان مسجدسلیمان
سرمقاله
سخن روز
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1063
بازدید ماه : 1620
بازدید کل : 20437
تعداد مطالب : 398
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

سالروز گرامیداشت حکیم عمر خیام گرامی باد

سالروز گرامیداشت حکیم عمر خیام گرامی باد

به گزارش شوش نیوز ؛ حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عمر‌ بن ابراهیم خیام نیشابوری، ریاضی‌دان، ستاره شناس و شاعر ایرانی قرن ششم هجری، 961 سال پیش در نیشابور دیده به جهان گشود. روز 28 اردیبهشت در تقویم رسمی ایران به نام روز «بزرگداشت خیام» نام‌گذاری شده است. به گزارش ایبنا، دوشنبه 28 اردیبهشت، روز بزرگداشت خیام نیشابوری است.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:""سالروز گرامیداشت"" حکیم عمر خیام ""گرامی باد"", در ساعت 21:51 | |
از ٢٨ معلم نمونه و بسيجي شوش تجليل به عمل آمد

از ٢٨ معلم نمونه و بسيجي شوش تجليل به عمل آمد

به گزارش شوش نيوز ؛ سرانجام پس از يه وقفه ي ١٣ روزه از معلمان نمونه و بسيجي شهرستان شوش طي مراسمي با حضور مهندس سعيدي نيا فرماندار - حامدي مديرجديد آموزش و پرورش - جمعي از مسئولين محلي و فرهنگيان ، تجليل به عمل آمد .

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 11:45 | |
روزارتباطات و روابط عمومي گرامي باد

روز ارتباطات و روابط عمومي گرامي باد

 به گزارش شوش نيوز ؛ ٢٧ ارديبهشت مصادف است با روز جهاني ارتباطات(مخابرات) و روابط عمومي و به همين مناسبت هرساله در اقصي نقاط كشور مراسمي توسط روابط عمومي ادارات دولتي و خصوصي و همچنين كارخانجات برگزار مي شود .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 21:11 | |
درباره فرزندان رهبر معظم انقلاب

درباره فرزندان رهبر معظم انقلاب

ارسالی از : تهران ـ نسرین کنگری

به گزارش شوش نیوز ؛ معظم‌له اکنون دارای ۶ فرزند هستند و نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است، نام دختران‌شان بشری و هدی است و دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:""درباره فرزندان"" رهبر معظم انقلاب"", در ساعت 14:54 | |
مواظب باشیم سید علی‌محمد باب دیگری ظهور نکند!

مواظب باشیم سید علی‌محمد باب دیگری ظهور نکند!

ارسالی از : تهران ـ هلن امیری

به گزارش شوش نیوز ؛ عضو خبرگان رهبری با هشدار نسبت به خطر رواج بابیت جدیدی در کشور، گفتند: مراقب باشیم ثمره خون شهداء و مقاومت‌‌ها در برابر دشمنان به پیدایش سید علی محمد باب جدیدی منجر نشود!
به نقل از  مرکز خبر حوزه آیت‌الله مصباح یزدی ؛ پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به رواج انحراف فکری جدیدی در جامعه و مطرح شدن تعابیری چون «امام زمان(عج) خود جامعه را اداره می‌کند»،‌ تصریح کردند: درست است که در ابتدا این سخن برای ارادتمندان و علاقه‌مندان به حضرت بقیه‌الله(عج) خوش باشد،‌ ولی وقتی به آن فکر می‌کنیم، می‌توانیم به آینده خطرناک این سخن پی ببریم.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:""مواظب باشیم ""سید علی‌محمد"" باب دیگری ظهور نکند! "", در ساعت 14:35 | |
سالروز بزرگداشت شیخ کلینی گرامیباد

سالروز بزرگداشت شیخ کلینی گرامیباد

زندگی :

به گزارش شوش نیوز ، کلینی، در روستای کلین از روستاهای قدیمی پیرامون تهران در ۳۸ کیلومتری شهر ری و نزدیک حسن آباد قم، و در زمان امام عسکری به دنیا آمد. به همین جهت، او را به لقب رازی، منسوب به ری هم می‌‏خوانند . در ابتدا علوم اسلامی را نزد پدر و دائی خود، گذراند. بعد از مدت کوتاهی که با منابع رجالی و حدیثی آشنا شد، برای ادامه تحصیل خود به شهر ری رفت .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:""شیخ"" کلینی"", در ساعت 18:10 | |
مصاحبه ی اختصاصی شبکه ی شوش با عباس کرم الهی

مصاحبه ی اختصاصی شبکه ی شوش با عباس کرم الهیعباس کرم الهی

تهیه و تنظیم : جنان پورمنصوری

به گزارش شوش نیوز ؛ عباس کرم الهی صاحب امتیاز و مدیر مسئول خبرگزاری شوش نیوز در یک مصاحبه ی اختصاصی با شبکه ی شوش از تغییر وبلاگ شوش نیوز به سایت افق شوش از ابتدای خرداد 1390 خبر داد .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در پنج شنبه 15 ارديبهشت 1398برچسب:, در ساعت 22:53 | |
قدرت عجیب و باور نکردنی عشق!!

قدرت عجیب و باور نکردنی عشق!!

به گزارش شوش نیوز ؛ این خبر بیشتر به یک داستان عاشقانه شباهت دارد، بنابراین خواهش می‌کنیم یک شمع بگذارید کنار همین صفحه، یک موسیقی آرام هم پخش کنید و صدایتان را خمار کنید و آرام بخوانید! اگر فیلم «با او حرف بزن» ساخته تحسین شده پدرو آلمادوار را دیده باشید شاید این خبر برایتان کمی آشنا باشد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 10:40 | |

 روز شوراها

به گزارش شوش نیوز ؛ مشورت، یکی از مسائل بسیار مهم در دین مبین اسلام است، به گونه ای که در جامعه اسلامی، رهبران به مشورت کردن با افراد با صلاحیت امر شده اند. در این مقاله، نویسنده محترم به مناسبت روز شوراها، به جنبه های گوناگون شورا و مشورت از دیدگاه اسلام پرداخته است .

انسان، موجودی اجتماعی است که نیازها و خواسته های او جز با همکاری و تبادل نظر فکری دیگران برآورده نمی شود. نوآوری های بزرگ و بهره برداری از آنها، حاصل کمک و هم فکری انسان ها با همدیگر است.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 10:29 | |
حذف امور تربیتی توطئه اصلاحات بود

حذف امور تربیتی توطئه اصلاحات بود

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ گفت‌وگو با افرادی که دغدغه‌مند و دلسوزند، سخت‌تر از گفت‌وگو با افرادی است که قلم و کاغذ تو را تریبون تبلیغاتی خود می‌دانند. حتی راضی کردن این افراد هم برای گفت‌وگو کردن سخت‌تر است. اما دکتر مرتضی زاهدی بالاخره دعوت «جوان»‌را برای یک گفت‌و شنود بی‌پرده در حوزه تخصصی‌اش در آموزش و پرورش پذیرفت.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط در 6 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 22:14 | |
کشف پیکر شهید برونسی بعد از 27 سال

کشف پیکر شهید برونسی بعد از 27 سالشهید برونسی

ارسالی از : عبدالزهرا برهانی

به گزارش شوش نیوز ؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از کشف پیکر شهید برونسی طی عملیات ویژه ای در شرق دجله بعد از گذشت 27 سال خبر داد.


 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط در 4 ارديبهشت 1390برچسب:""پیکر شهید""برونسی""بعداز 27سال"", در ساعت 21:34 | |
سالروز اعلام انقلاب فرهنگي گرامی باد

سالروز اعلام انقلاب فرهنگي گرامی بادانقلاب فرهنگی

به گزارش شوش نیوز : (در مورد انقلاب فرهنگی کتاب انقلاب فرهنگي در جمهوري اسلامي ايران توسط انتشارات مرکز اسناد به چاپ رسیده است.) با پيروزي انقلاب اسلامي، نياز به تحول عميق در فرهنگ هاي وارداتي در جامعه و خصوصا در نظام آموزشي و فرهنگي کشور احساس مي شد؛ چرا که نظام آموزش کشور که پايه فرهنگ جامعه مي باشد تحت سلطه استعمار پايه ريزي شده بود و تامين کننده نيازهاي اساسي جامعه اسلامي و مبتني بر فرهنگ اسلامي نبود.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 12:16 | |
پیدا شدن شهیدی در زمین کشاورزی

پیدا شدن شهیدی در زمین کشاورزیشهید

ارسالی از : عبدالزهرا برهانی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از یافتن پیکر مطهر شهید ایرانی در عراق خبرداد.

به گزارش شوش نیوز ؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داده رایزن ایران در بغداد در آخرین گزارش خود آورده است: اواخر سال 1389 در دفتر کارم نشسته بودم، شخصی خبر داد که یکی از کشاورزان منطقه زبیدات در استان العماره عراق موقع شخم زدن زمین کشاورزی‌اش احساس می‌کند که دستگاه شخم‌زن در زمین با چیزی برخورد کرده است.

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط در 26 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 20:31 | |
به مناسبت سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی

به مناسبت سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی

مختصری از زندگی شهید صیاد شیرازی

به گزارش شوش نیوز ؛ امير سپهبد علي صيادشيرازي در سال 1323 در کبودگنبد مشهد در خانواده‌اي مذهبي به دنيا آمد. مادرش شهربانو و پدرش زياد نام داشت. پدرش، که از عشاير فارس بود، به استخدام ژاندارمري درآمد و سپس به ارتش منتقل شد. او از جاذبه‌اي خاص برخوردار بود، از اين‌رو علي تحت تأثير پدر از کودکي به ارتش علاقه‌مند شد.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 19 فروردين 1390برچسب:""به مناسبت"" سالروز شهادت ""امیرسپهبد صیاد شیرازی"", در ساعت 20:45 | |
حمایت 35نفر خبرنگار شهرستان شوش از کامران نجف زاده

حمایت 37نفر خبرنگار شهرستان شوش از کامران نجف زادهکامران

37خبرنگار شوش نیوز و نشریات محلی  ؛ اقدام دولت فرانسه مبنی بر  اخراج خبرنگار خداترس ـ صادق و دوست داشتنی صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از اين كشور را محكوم و اين اقدام را ترس از آزادی بیان و قلم در كشورهاي وابسته به بلوک غرب  توصيف كردند.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:""حمایت 37نفر ""خبرنگار شهرستان شوش"" از کامران نجف زاده"", در ساعت 17:51 | |
پوشاک زنان ایران در طول تاریخ

پوشاک زنان ایران در طول تاریخلباس محلي

به گزارش شوش نيوز ؛ زنان ايران زمين از ابتدا تا به امروز از نظر حجاب در سطح جهان معروف و مشهور هستند ، حتي در دوره ي رضا خان كه كشف حجاب را مي خواست اجرا كند باز نتوانست حجاب را از شيرزنان ايراني بگيرد .

در  ادامه مطلب شما مخاطبين با انواع پوشش زنان ایران  در طول تاریخ خواهید دید که براساس یافته‌های باستان‌شناسی بازسازی شده است…

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:""پوشاک"" زنان ایران"" در طول تاریخ"", در ساعت 17:42 | |
آشنايي مختصر با ايلات وطوايف لر زبان

آشنايي مختصر با ايلات وطوايف لر زبانلرستان

به گزارش شوش نيوز ؛ لرهاي لرستان به سان ساير نظام هاي ايلي و قبيله اي به ايلات و طوايف گوناگوني وابسته هستند و امروزه در نتيجه تحولات پنج دهه اخير ، ساختار اجتماعي آنها دچار دگرگوني فراواني گرديده است و كمتر ، موقعيت اجتماعي افراد براساس نسب و وابستگي هاي خانوادگي و طايفه اي مورد توجه قرار مي گيرد و بيشتر پايگاه اجتماعي آنان بصورت اكتسابي بوده و از راه وراثت و نسب مشخص نمي گردد .
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:""آشنايي مختصر"" با ايلات وطوايف لر زبان"", در ساعت 20:30 | |
فرهنگ ايل لرستان

فرهنگ ايل لرستاننان پختن

مقدمه •
به گزارش شوش نيوز ؛ وجه تسمیه یا خواستگاه اقوام نیز مانند دیگر پدیده های انسانی در گذر زمان دستخوش تغییراتی از جمله در نام خود می شوند اما اولین اشاره ها به لرها را می توان در متون تاریخی و جغرافیایی قرن 4 ه .ق. در واژه هایی مثل "اللّریه"، "لاریه"، بلاد اللور" و "لوریه" یافت. با این حال برای یافتن اولین اظهار نظرها پیرامون وجه تسمیه لر باید تا قرن هشتم پیش آمد.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:""فرهنگ"" ايل لرستان"", در ساعت 19:19 | |
رقص همراه با چوب بازي در ايل بختياري

رقص همراه با چوب بازي در ايل بختياريچوب بازي

به گزارش شوش نيوز ؛ «چو بازي »يا «چوب بازي » يا تركه بازي از بازي هاي رزمي ، سنتي و قديمي و رايج لرها است. كه بيشتر در بين لرهاي بختياري ، ياسوجي ها ، ممسني هاو بعضا روستاييان و عشاير لرستان متداول و مرسوم است و غالبا در مراسم عروسي و همراه با رقص و پايكوبي اجرا مي گردد.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:""رقص همراه"" با چوب بازي"" در ايل بختياري"", در ساعت 19:6 | |
آشنايي با عده ي قليلي ازبزرگان ايل لرو بختياري

آشنايي با عده ي قليلي ازبزرگان ايل لرقدم خيرقدم خيرو بختياري

قدم خیر

به گزارش شوش نيوز ؛ قدم خير نام شيرزني از طايفه قلاوند يكي از شاخه هاي مهم ايل دريكوند در منطقه بالاگريوه استان لرستان است. (در بخش الوار گرمسيري ساكن در جنوب و جنوب غربي لرستان) يكي از مردان اين ايل به نام « بزرگ » كه در حدود 120 سال پيش زندگي مي كرد. از ميان فرزندان بزرگ، « قني » (قندي) قلاوند پس از بلوغ فردي لايق و شجاع و به دليل كرم و بخشش و مهمان نوازي مشهور شد. قني فرزندان زيادي داشت و از ميان پسران وي باباخان و عباس خان و از بين دختران قدم خير و گوطلا به دليل دلاوري، شجاعت و شركت در جنگ ها از بقيه مشهورتر بودند. قدم خير دختري دلاور، زيبا و رشيد بود كه در جنگ هاي قبيله اي پشتيبان مردان قبيله خويش بود و گهگاه كه ايشان به محاصره در مي آمدند، اين قدم خير بود كه بدون ترس از آتش تفنگ و گلوله دشمن به سنگرنشينان قبيله خود، خوراك و مهمات مي رساند و گاه رفتار شجاعانه او موجب مي شد كه ويژگي هاي خاص زن بودن را فراموش كند.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:""آشنايي با عده ي قليلي ""ازبزرگان ايل لرو بختياري"", در ساعت 18:37 | |
اخراج از آزمایشگاه به جرم چادری بودن در ایران !

اخراج از آزمایشگاه به جرم چادری بودن در ایران ! حجاب

به گزارش شوش نيوز ؛ قبل از تعطيلات نوروزي ، طی اقدامی عجیب و هتاکانه یکی از اساتید دانشکده شیمی دانشگاه تربیت معلم دانشجوی دختر را به دلیل استفاده از پوشش چادر از آزمایشگاه اخراج کرد.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:""اخراج از آزمایشگاه"" به جرم چادری بودن در ایران ! "", در ساعت 10:56 | |
عکس‌ های منتشرنشده از امام خمینی (ره)

عکس‌ های منتشرنشده از امام خمینی (ره)امام خميني
 

به گزارش شوش نيوز ؛ این مجموعه که محصول کار کارگردان مطرح سینمای انقلاب، رسول صدر عاملی است، روزهای تبعید رهبری بزرگ را به همراه نزدیکترین حلقه نزدیکان او روایت می کند. ضمناً آنچه پيش روي داريد، تصاوير منتشر نشده‌اي از هجرت امام خميني به سوي كويت است كه در روز دهم مهرماه 1357 توسط حجت‌الاسلام و المسلمين محمدرضا ناصري از ياران و ملازمان امام، برداشته شده و در شماره اخیر کتاب ماه "یادآور" منتشر شده است.

  


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 6 فروردين 1390برچسب:""عکس‌ های منتشرنشده"" از امام خمینی (ره)"", در ساعت 22:48 | |
دختران پسرنما و پسران دختر نما

دختران پسرنما و پسران دختر نما دخترنما

به گزارش شوش نيوز ؛ آزادی عمل پسران در جامعه ی ما نسبت به دختران بیشتر است و دختران با روی آوردن به ظاهر و رفتار پسرانه ناخودآگاه آزادی عملی را که آرزو دارند به دست می آورند. روی تخت کناری در سفره خانه نشسته اند، پک های محکمی به قلیان می زنند، سعی در نخراشیده کردن صدایشان دارند و با لحنی مردانه از خاطرات رشادت های خود در دعوا و مشاجرات خیابانی حرف می زنند.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 20:40 | |
افتضاح فرهنگی به اسم فرهنگ و هنر در قبله تهران همراه با تصاویر

افتضاح فرهنگی به اسم فرهنگ و هنر در قبله تهران همراه با تصاویرافتضاح

به گزارش شوش نيوز ؛ حضور افرادی که نام هنرمند را یدک می کشند در برنامه های فرهنگی و هنری ری در حالی است که این شهر مذهبی پتانسیل بالای برای حضور هنرمندان متعهد را دارد

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 6 فروردين 1390برچسب:افتضاح فرهنگی به اسم فرهنگ و هنر در قبله تهران همراه با تصاویر, در ساعت 20:28 | |
شهرداري شوش در پارك هاي عمومي ايستگاه مطالعاتي داير نمايد .

شهرداري شوش در پارك هاي عمومي ايستگاه مطالعاتي داير نمايد كتابخانه

 

به گزارش شوش نيوز ؛  فاطمه ديناروند رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شوش در گفت و گو با خبرنگار شوش نيوز گفت : چندي پيش با حضور  فضيلت پور مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان و سعيدي نيا فرماندار شوش و ديگر اعضاي انجمن ؛ مصوب شد كه شهرداري شوش در پارك هاي شهرستان ايستگاه مطالعه كتاب راه اندازي نمايد.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 6 فروردين 1390برچسب:""شهرداري شوش"" در پارك هاي عمومي"" ايستگاه مطالعاتي داير نمايد "", در ساعت 10:3 | |
آموزش و پرورش شوش داغدار شد

آموزش و پرورش شوش داغدار شد معلم

به گزارش شوش نیوز ؛ اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در آغاز سال 1390 سه نفر از فرهنگیان خود را از دست داد و عزادار شد .

به گفته کریمی معاونت آموزشي اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش بر اثر 3 حادثه سه نفر از همکاران ما به دیار ابدی ملحق شدند .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در چهار شنبه 3 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 11:22 | |
تقویم دفاع مقدس از ابتدا تا انتها

تقویم دفاع مقدس از ابتدا تا انتها تقویم دفاع مقدس

به گزارش شوش نیوز ؛ ضمن تبریک خالصانه مدیران و عوامل اجرایی و فنی خبرگزاری شوش نیوز به راهیان نور ، مهمانان نوروزی و گردشگران ایران و جهان که شوش دانیال(ع) را برای بازدید ایام عیدخود برگزیده اند و بی شک از مناطق عملیاتی فتح المبین ـ فکه و والفجر مقدماتی دیدن به عمل می آورند ، بر آن شدیدیم تا به بهانه سالروز عملیات ظفرمند و غرورآفرین فتح المبین ، تقویم 8سال دفاع مقدس را در معرض دیدبازیدکنندگان شوش نیوز قرار دهیم .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:تقویم دفاع مقدس از ابتدا تا انتها , در ساعت 11:13 | |
آشنایی با عملیات فتح‌المبین

آشنایی با عملیات فتح‌المبینفتح المبین
 

به گزارش شوش نیوز ؛ عملیات فتح المبین با مراجعه به قرآن کریم نامگذاری شد و در ساعت سی دقیقه بامداد روز دوشنبه ‌٢ فروردین 1361 فرمان آغاز حمله بزرگ و سرنوشت ساز فتح المبین صادر شد

با خاتمه یافتن عملیات طریق القدس، تلاش برای اجرای عملیات بعدی به منظور جلوگیری از قدرت تصمیم گیری، تجدید سازمان و تقویت روحیه دشمن آغاز شد. در این شرایط که نیروهای رزمنده ابتکار عمل در جنگ و پشت جبهه را در دست داشتند، دو منطقه «غرب دزفول» و «منطقه عمومی خرمشهر» (غرب کارون) نظر فرماندهان نظامی را به خود جلب کرده بود که الزاما می بایست یکی از آن ها جهت اجرای عملیات انتخاب می‌شد.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""آشنایی" با عملیات فتح‌المبین"", در ساعت 17:48 | |
با باورهاي مختلف مردم ايران آشنا شويد

با باورهاي مختلف مردم ايران آشنا شويد باورهای ایرانی

گردآورنده : عبدالامير كربلايي

ايران سرزمين تنوع ها

به گزارش شوش نیوز ؛ ايران از نظر نـژادي به هيچ وجه يکدست و يکپارچه نيـست. موقعـيت ويژه جغـرافيايي کشورمان و قرارگرفتن آن در تـقاطع کشورهاي عرب، ترکيه و آسياي مرکزي و تغـيـير پـيوسته حدود و ثـغـور آن در ساليان دراز امپراطوري ايران باعـث شده است اقوام و نـژادهاي متـنوع و مخـتـلفي در چهار چوب ايران امروزي زندگي کنند. بدليل همين تـنوع جمعـيـتي و قرنها اختلاط نـژادي و مهاجرتهاست که اصولا تـفکيک حد و مرز جغـرافـيايي نـژادهاي ساکن در ايران امروز امري اگر نه محال، بسيار مشکل است.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""با باورهاي "مختلف مردم ايران" آشنا شويد "", در ساعت 9:20 | |
توصيه هاي تغذيه اي در نوروز

توصيه هاي تغذيه اي در نوروزتغذیه

 توصيه هاي تغذيه اي نوروزي براي کساني که به سفر مي روند:
به گزارش شوش نیوز ؛آب سالم را به مقدار کافي بنوشيد. براي سفر حتما آب و غذاي کافي داشته باشيد. اگر سبزي خام مصرف مي شود، حتما ضد عفوني شده باشد، قبل از مصرف غذاهاي کنسروي (اعم از باد کرده يا ظاهرا سالم)، قوطي را از زمان جوش آمدن آب، به مدت 20 دقيقه بجوشانيد، براي جلوگيري از يبوست، از ميوه ضد عفوني شده به عنوان ميان وعده استفاده شود، هر روز حدود 3-2 ليوان شير و يا ماست استفاده کنيد، اگر در رستوران ناچار به صرف غذا بوديد، به رستوران هاي معتبر و مورد بازديد پرسنل بهداشتي مراجعه کرده و به اين موضوع که کارکنان رستوران به رعايت بهداشت اهميت مي دهند و دستشويي و مکان هاي مختلف کاملا تميز باشند، توجه کافي داشته باشيد، سعي کنيد وسايلي از قبيل قاشق، چنگال و ليوان خود را همراه داشته باشيد، در طول سفر صابون خميري همراه داشته و متناوبا دستان خود را بشوييد.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""توصيه هاي"" تغذيه اي در نوروز"", در ساعت 9:8 | |
راز پیدایش «حاجى فیروز»

راز پیدایش «حاجى فیروز»حاجی فیروز

به گزارش شوش نیوز ؛ از پیدایش نوروز تا تداوم آن در طول تاریخ آنچه مشترك بوده، روح شادى و شادمانى است به صورتى كه در كتاب «مزدیسنا»، نوروز به عنوان جشن بزرگ و با اهمیت براى ایرانیان معرفى شده است. شادى در نزد ایرانیان از درجه والاى اهمیت برخوردار است. آنگونه كه معتقدند خداوند در آفرینش پس از خلق آسمان و زمین، نشاط را نیز خلق كرد. این رتبه بندى بیانگر این واقعیت است كه خداوند شادى را از شرایط زیستى انسان و لازمه ادامه حیات دانسته است. پس نوروز كه روزهاى شادى طبیعت است، باید با شادى و خنده آغاز شود تا خانواده در همه سال خنده بر لب و شاد باشد. اگر خانواده شاد نباشد، فـَروَرَهاى مهمان خانواده خانه را ترك مى گویند و بركت از خانه مى رود. از این رو افرادى با شكل هاى خنده آور و سرودهاى خوش و اجراى حركات نمایشى و موزیكال شاد، خنده و شادى به خانه مى آوردند و با حركات و آوازهاى خود مردم خانه و كوچه و بازار را شادى مى بخشیدند.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""راز پیدایش ""«حاجى فیروز»"", در ساعت 8:56 | |
عید نوروز چگونه شکل گرفت

عید نوروز چگونه شکل گرفت خانواده


به گزارش شوش نیوز ؛ انسان‏، از نخستین ادوار زندگی اجتماعی، متوجه بازگشت و تكرار برخی از رویدادهای طبیعی، یعنی تكرار فصول شد. نیاز به محاسبه در دوران كشاورزی ، یعنی نیاز به دانستن زمان كاشت و برداشت، فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را به وجود آورد. نخستین محاسبه فصل ها، بی گمان در همه جوامع با گردش ماه كه تغییر آن آسانتر دیده می شد صورت گرفت. و بالاخره در نتیجه نارسایی ها و ناهماهنگی هایی كه تقویم قمری، با تقویم دهقانی داشت، محاسبه و تنظیم تقویم بر اساس گردش خورشید صورت پذیرفت. سال در نزد ایرانیان از زمانی نسبتا كهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم شده و همان طور كه ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است آغاز سال ایرانی از زمان خلقت انسان ( یعنی ابتدای هزاره هفتم از تاریخ عالم) روز هرمز از ماه فروردین بود، وقتی كه آفتاب در نصف النهار ، در نقطه اعتدال ربیعی ، و طالع سرطان بود.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""عید نوروز ""چگونه شکل گرفت"", در ساعت 8:38 | |
نوروز و جهانی شدن: طرح یک دیدگاه

نوروز و جهانی شدن: طرح یک دیدگاه مقالات نوروزی

به گزارش شوش نیوز ؛ نوروز در سال های اخیر توجه بسیاری از محققان در سراسر حوزه فرهنگ ایران را به خود معطوف کرده است (ساعد برومند 1377؛ هُنری 1991؛ رجبی 1376؛ عزیزی 1988؛ روح الامینی 1378 ؛ مظاهری 1992؛ بشیر عزیزی 2003). این توجه از یک سو از نقشی که نوروز در سیاست ناسیونالیستی و استقلال یافتن کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و کشورهای آسیای میانه و تعارضات قومی در افغانستان دارد نشأت می گیرد، و از سوی دیگر ناشی از "جهانی شدن" و اهمیت یافتن آیین های قومی در فرایندهای جهانی از جمله مهاجرت اقوام ایرانی به غرب است. اما علی رغم گستردگی نسبی این مطالعات، اغلب آنها یا از منظر ادبی است و به ستایش نوروز و بهار اختصاص دارد، یا از منظر تاریخی است و به ریشه های تاریخی و اسطوره ای آن می پردازد (رجبی 1376؛ مظاهری 1992).


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:""نوروز و جهانی شدن: ""طرح یک دیدگاه "", در ساعت 8:12 | |
وقتی ماهی قرمز سوژه می‌شود

وقتی ماهی قرمز سوژه می‌شود

ماهی قرمز

به گزارش شوش نیوز ؛ چه کسی فکر می‌کرد که روزی ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین هم سوژه شود زیرا چند سالی است که برخی از کارشناسان، آلودگی حوضچه‌های ماهی‌های قرمز را بهانه کرده‌ و در خصوص بیماری‌زابودن آن هشدار داده‌اند.

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در شنبه 28 اسفند 1389برچسب:""وقتی ماهی قرمز ""سوژه می‌شود "", در ساعت 7:41 | |
جایگاه روابط عمومی در دنیای کنونی

روابط عمومی

جایگاه روابط عمومی در دنیای کنونی

به قلم ثریا کهریزی

روابط عمومی مفهومی است که به بیان ساده دیدگاههای افراد و برداشت های آنها را از موضوعی خاص تغییر می دهد که این تغییر دیدگاه به تغییر رفتار منجر می شود .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط در یک شنبه 29 بهمن 1389برچسب:""جایگاه""روابط عمومی در ""دنیای کنونی"", در ساعت 14:41 | |
زندگینامه شهید حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش

شهيد دانش

زندگینامه شهید حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش
نماینده فقید مردم شوش در مجلس شورای اسلامی



زندگینامه ی شهید حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم دانش فاجعه شهادت 72 تن از خدمتگزاران اسلام در 7 تیر 1360 فصل خونینى در تاریخ انقلاب اسلامى بود. امام خمینى در پیامى به همین مناسبت ‏فرمود: «ملت ایران در این فاجعه بزرگ، 72 تن بى‏گناه به عدد شهداى كربلا از دست داد.
 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:""زندگي نامه""شهيد دانش"", در ساعت 20:37 | |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به سایت شوش نیوز خوش آمدید
آرشيو
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
اسفند 1385
فروردين 1385
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
عباس کرم الهی
لينكستان
خبرگزاری افق شوش
عاشورائیان
سینما فارس
هواشناسي شوش
وب سايت دكتر علي شريعتي
پايگاه خبري لرنا
دسته ورزشی بهمن شهرستان شوش
خوزنیوز
گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش
ایمیل فارسی
سایت جهانی العالم
استانداری خوزستان
سایت استاد شهید مرتضی مطهری
وب سایت دکتر محمدباقر قالیباف
سایت شخصی استاد محمدرضا شجریان
سایت شخصی دکتر محمد اصفهانی
تک سرا بزرگترین فروشگاه مجازی در ایران
پايگاه انتيرنتيي داريوش پارسا
طراحی و تولید نرم افزارهای کامپیوتر و وب سایت های مدارس و شرکت ها
خبرگزاری شوش فردا
سامانه قرض الحسنه ازدواج
جویندگان کار
وبلاگ شخصي حسن هژبري
آموزش کسب درآمد و جدیدترین برنامه ها
سلامت نیوز
سایت رسمی سیدجاسم ساعدی
پایگاه اینترنتی داریوش پارسا
دژپل
وبلاگ مشاور جوان فرماندارشوش
خبرگزاری شوش نو
سایت نماز
وب سایت بنیادشهید شوش
مرکزخدمات حوزه های علمیه
شهداي سرزمين پاك ايران
خبرگزاری شبستان
خبرگزاری قرآن
خبرگزاری قرآن ایران
روزنامه نگار مستقل شوش
پایگاه گروه نمایش اندیشه شوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شوش نیوز و آدرس shushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

خط مشی خبرگزاری شوش نیوز
مدیران خبرگزاری شوش نیوز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , shushnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com